Møt barna
Arfaanas drøm
Les mer
-
Martha: Håp for fremtiden
Før skolene åpnet begynte både Martha og vennene hennes å gi opp håpet om at de noen gang ville få muligheten til å være på skolen. Foreldrene hadde ikke råd til å ansette hjemme lærere, og det var ingenting for jentene å gjøre hjemme bortsett fra husarbeid.
-
Victoria: Drømmer om å bli lege
Victoria drømmer om å bli lege, og vet derfor at hun også må gjøre det bra på skolen. un har inspirert sine jevnaldrende til å gjøre det bra, og kommet nærmere og nærmere sin egen store drøm - Å bli lege. Hør hele Victorias historie
-
Belise: Det viktige valget
Belise ble gravid mens hun enda gikk på skolen. Hennes umiddelbare bekymring var at foreldrene og jevnaldrende ville dømme henne. Sosialt stigma fikk henne til å føle seg uvelkommen og skamfull, så hun droppet ut av skolen. Hun ble hjemme under graviditeten, skamfull over å gå ut og se vennene sine.
Selv etter at hun fødte, følte hun seg fortsatt ukomfortabel med å gå ut av frykt for å bli dømt av andre. Det krevde mye mot for Belise å stå opp mot sosialt press. -
Peter: Fant sin plass
Peter har epilepsi og muskeldystrofi, noe som påvirker hans tale og mulighet til å lære. Å finne en skole som kunne imøtekomme hans spesielle behov var både vanskelig og kostbart for familien. Når foreldrene ikke hadde råd til privatundervisning lenger, ble Peter tvunget til å droppe ut av skolen. Han tilbrakte alle sine dager hjemme. Det var ikke lett for en gutt som var så nysgjerrig og sosial.
-
Nour: Endring gjennom kunst
En ung jente står foran klassen sin i Beirut. Hun synger en sang hun selv har skrevet om covid-19 og håp. Nour bruker musikk for å holde stemningen positiv. Gjennom tøffe tider har hun laget historier, kunst og sanger for å inspirere sine medstudenter når ting er tøft. Men det tok tid å komme seg dit.
-
Balà: Barn skal ikke jobbe
Mer enn halvparten av barna i Mali jobber. Balá var et av disse barna som var satt til barnearbeid i gruvene. Right To Play hjalp henne tilbake på skolen.
-
Ruth: Med fokus på fremtiden
Da pandemien førte til stengte skoler, måtte Ruth (12) jobbe for å bidra til familieinntekten. Les mer om hennes vei tilbake til skolen.
-
Taha: På egne ben
Taha (12) ble født med ryggmargsbrokk. Gjennom NORAD programmet EQIE fikk han styrket sin fysiske og mentale tilstand.