Victoria er en nysgjerrig og bestemt ni år gammel jente fra Tanzania. Når du møter henne, ser du raskt besluttsom hun er.

Victoria drømmer om å bli lege, og derfor vet hun også at hun må gjøre det bra på skolen. Men, hun har ikke hatt det lett på en stund. I begynnelsen, når hun startet på skolen, virket ikke deltakelsen til jentene i klassen å bli like verdsatt som guttenes. Det endte oftest med at gutter og jenter skilte lag på skolen, og delte seg opp i grupper basert på kjønn.

For noen år siden fikk læreren hennes, Tumaini, opplæring fra Right To Play om hvordan hun kunne gjøre timene engasjerende og inkluderende for både jenter og gutter. Siden da har Victoria blomstret! Hun har inspirert sine jevnaldrende til å gjøre det bra, og kommet nærmere og nærmere sin egen store drøm - Å bli lege.

Hør på Victoria fortelle hennes historie:

Prosjektet Enhancing Quality and Inclusive Education (EQIE) er mulig takket være den sjenerøse støtten fra NORAD. EQIE arbeider for å forbedre tilgangen til kvalitetsutdanning for marginaliserte barn, inkludert barn med nedsatt funksjonsevne, i Etiopia, Libanon, Mosambik, De palestinske områdene og Tanzania.